Назив и циљеви студијског програма
Назив студијског програма докторских студија је Доктор наука – туризам.
Стручни, академски, односно научни назив
Завршетком овог студијског програма студент стиче академски назив Доктор наука – менаџмент и бизнис.
Услови за упис на студијски програм
Да би кандидат уписао докторске студије треба да има завршене основне и мастер академске студије из области туризма, односно сродних научних области: хотелијерства или гастрономије (минимум 300 ЕСПБ). Студије могу уписати и кандидати који имају завршено високо образовање по прописима који су важили до доношења Закона.Докторске студије могу да упишу и кандидати који су завршили специјалистичке академске студије са стечених, минимум 360 ЕСПБ.
Трајање студија
Докторске студије Доктор наука – туризам трају 3 године (6 семестара). Укупан број ЕСПБ је 180.
Бодовна вредност предмета
Бодовна вредност сваког предмета исказана је у табели распореда предмета по семестрима и годинама студија, као и у табелама спецификације предмета.
Предуслови за упис предмета
Предуслови за упис појединих предмета или групе предмета су назначени у табелама спецификације предмета.
Сврха студијског програма је обезбеђивање врхунског нивоа знања у области менаџмента и бизниса у туризму и угоститељству, који показују склоност за научноистраживачки рад. Свршени докторанди током каријере треба доприносе развоју туризма и угоститељства у нашој земљи.
Сврха студијског програма је у сагласју са мисијом факултета где факултет унапређује и промовише интелектуални развој, стицање знања у циљу конкретног и мерљивог друшвено-економског развоја, а са визијом да факултет и даље служи као пример осталим високообразовним институцијама у нашој земљи.
Формирање висококомпетентних научних радника из области туризма, оспособљених првенствено за самостални научноистраживачки рад. Студенти стичу највиши ниво знања и критичког размишљања, разумевања актуелних проблема и њиховог решавања, чиме постижу висок ниво научних способности и академских вештина, што их квалификује за научноистраживачки и високо стручни рад. Студијски програм подстиче развој креативних и оригиналних идеја. Обимно и комплексно фундаментално и практично знање из туризмолошких дисциплина обезбеђује будућем доктору наука компетенције за самосталан научни рад, за учествовање у истраживачким тимовима у националним и међународним пројектима, квалитетну научну комуникацију, примену знања у пракси, као и преношење знања на млађе истраживаче (менторство). Очекује се да студенти стекну способност праћења и одабира релевантне научне литературе, уз процену њене научне вредности. На крају студија, студенти треба да стекну највиши ниво способности разумевања и презентације научних информација.
Посебно је наглашено развијање свести код студената за потребама личног доприноса развоју друштва у целини кроз ангажовање на развоју туристичко-угоститељске привредне делатности у Србији и региону.
Циљеви студијског програма су у сагласности са сродним студијским програмима и савременим правцима развоја туризмолошких наука у Европи и свету.
Доктор наука – менаџмент и бизнис је стручњак који поседује врхунска теоријска и практична знања у области туризмолошких дисциплина, потребна за критичку анализу података и оригинална истраживања у области туризма и сродним областима, са сврхом проширивања и редефинисања постојећих знања у науци и практичном раду. Опште компетенције: самостално планирањe и извођењe научног рада; разумевањe и решавањe практичних и теоријских проблема; укључивање у рад у оквиру националних и међународних пројеката; практична примена стечених фундаменталних знања; критичко и логично мишљење, формулисање претпоставки, извођење закључака и развој креативних идеја; поштовање принципа етичког кодекса добре научне праксе; ефикаснa научна комуникација; самостално пласирање и публиковање различитих научних и стручних информација; допринос развоју нових знања у туризму и науци уопште. Предметно специфичне компетенције: темељно познавање и разумевање привредних процеса у области туризма; обједињавање стечених знања у циљу решавања конкретних проблема у научноистраживачком раду у области туризма; разумевање и повезивање знања из области туризма и сродних области и практична примена у научном раду; развој академских и практичних вештина потребних за употребу у научном раду у области туризма; праћење научне литературе и савремених достигнућа у струци; коришћење информационо-комуникационих технологија ради развоја и примене нових вештина.
Студије се састоје од 6 изборних предмета који носе по 15 EСПБ. Изборне предмете студент бира у договору са студентским саветником или будућим ментором, кога именује Наставно–научно веће факултета за сваког појединачног кандидата.
Студије обухватају и два студијска истраживачка рада Научно-истраживачки рад 1 и Научно-истраживачки рад 2, који су обавезни и чијом реализацијом студент стиче по 30 ЕСПБ, односно укупно 60 ЕСПБ.
Ментор докторске дисертације, односно студентски саветник, предлаже студенту одговарајућу стручну и научну литературу, на основу које студент припрема Научно истраживачки рад 1 у форми презентације, који обухватају приказ и образложење теме докторске дисертације у светлу литературних података и приказ метода које ће користити у раду на пројекту. Научно-истраживачки рад 2 односи се на приказ добијених резултата током реализације истраживања у оквиру рада на докторској дисертацији, као и приказ учешћа на конференцијама. Рад на докторској дисертацији обухвата презентовање написаних поглавља дисертације, са фокусом на резултате и дискусију.
Детаљан приказ начина одбране и оцене Научно-истраживачког рада 1, 2 и Рада на докторској дисертацији дати су у оквиру књиге предмета.
Докторска дисертација се пријављује и израђује током друге или треће године докторских студија, а укупно обезбеђује 90 ЕСПБ који улазе у укупан број бодова потребних за завршетак студија.
Распоред предмета по семестрима и годинама студија за студијски програм Доктор наука – туризам
Р. Б. | Шифра предмета | Назив предмета | Семестар | Статус предмета | Наставници | Часови активне наставе | ЕСПБ | |
П | ИР | |||||||
ПРВА ГОДИНА | ||||||||
1-2. | ИЗБОРНИ БЛОК 1 (бира се 2 од 9) | |||||||
ДНТ11 | Методологија научно-истраживачког рада | 1 | И | Слободан Марковић, Немања Томић | 5 | 5 | 15 | |
ДНТ12 | Напредне квантитативне методе у туризму и хотелијерству | 1 | И | Ивана Блешић, Тамара Јовановић, Сања Ковачић | 5 | 5 | 15 | |
ДНТ13 | Процес доношења одлуке у туризму и хотелијерству | 1 | И | Мирослав Вујичић, Тамара Јовановић, Сања Ковачић | 5 | 5 | 15 | |
ДНТ14 | Савремени трендови у туризму | 1 | И | Снежана Бесермењи, Татјана Пивац, Зоран Ристић | 5 | 5 | 15 | |
ДНТ15 | Управљање одрживим туризмом и глобалне промене животне средине | 1 | И | Лазар Лазић, Владимир Стојановић, Милана Пантелић | 5 | 5 | 15 | |
ДНТ16 | Одрживи ловни туризам у земљама Европске уније | 1 | И | Зоран Ристић, Владимир Марковић, Милосава Матејевић | 5 | 5 | 15 | |
ДНТ17 | Туризам као сегмент просторног планирања | 1 | И | Јасмина Ђорђевић, Вук Гарача, Владимир Марковић | 5 | 5 | 15 | |
ДНТ18 | Планирање и управљање геотуризмом | 1 | И | Ђорђије Васиљевић, Владимир Стојановић, Слободан Марковић | 5 | 5 | 15 | |
ДНТ19 | Утицај демографских трендова на стратешки развој туризма | 1 | И | Александра Драгин, Анђелија Ивков Џигурски, Даниела Арсеновић | 5 | 5 | 15 | |
3-4. | ИЗБОРНИ БЛОК 2 (бира се 2 од 9) | |||||||
ДНТ20 | Локално становништво и друштвено одговорнопословање у туризму | 2 | И | Александра Драгин, Милица Соларевић | 5 | 5 | 15 | |
ДНТ21 | Туризам, култура, креативне индустрије и динамика окружења | 2 | И | Татјана Пивац, Снежана Бесермењи, Мирослав Вујичић | 5 | 5 | 15 | |
ДНТ22 | Стратегијски менаџмент у туризму и хотелијерству | 2 | И | Оља Мунитлак Ивановић, Светлана Вукосав | 5 | 5 | 15 | |
ДНТ23 | Стратешки маркетинг туристичке дестинације | 2 | И | Невена Ћурчић | 5 | 5 | 15 | |
ДНТ24 | Конкурентност туристичке дестинације | 2 | И | Невена Ћурчић, Вања Павлуковић, Кристина Кошић | 5 | 5 | 15 | |
ДНТ25 | Глобалне тенденције у међународном хотелијерству | 2 | И | Ивана Блешић, Драган Тешановић, Светлана Вукосав | 5 | 5 | 15 | |
ДНТ26 | Менаџмент безбедности хране у угоститељству | 2 | И | Весна Вујасиновић | 5 | 5 | 15 | |
ДНТ27 | Интерсекторско повезивање гастрономије и привреде | 2 | И | Драган Тешановић, Весна Вујасиновић | 5 | 5 | 15 | |
ДНТ28 | Научни трендови у савременој гастроенологији | 2 | И | Драган Тешановић, Бојана Калењук | 5 | 5 | 15 | |
Укупно на години | 20 | 20 | 60 | |||||
ДРУГА ГОДИНА | ||||||||
5-6. | ИЗБОРНИ БЛОК 3 (бира се 2 од 8) | |||||||
ДНТ29 | Услужна оријентација запослених у туризму и хотелијерству | 3 | И | Милена Недељковић Кнежевић, Ивана Блешић, Лукреција Ђери | 5 | 5 | 15 | |
ДНТ30 | Руковођење и мотивација у туризму и хотелијерству | 3 | И | Милена Недељковић Кнежевић | 5 | 5 | 15 | |
ДНТ31 | Стратешка партнерства и интерсекторско повезивање | 3 | И | Игор Стаменковић, Оља Мунитлак Ивановић | 5 | 5 | 15 | |
ДНТ32 | Управљање технолошким иновацијама у туризму и хотелијерству | 3 | И | Угљеша Станков, Милан Ивков, Милан Брадић | 5 | 5 | 15 | |
ДНТ33 | Локална храна у глобалној туристичкој понуди | 3 | И | Бојана Калењук | 5 | 5 | 15 | |
ДНТ34 | Међународне регулативе управљања гастрономским отпадом у угоститељству | 3 | И | Бојана Калењук, Весна Вујасиновић | 5 | 5 | 15 | |
ДНТ35 | Трендови у управљању догађајима | 3 | И | Татјана Пивац, Вања Павлуковић, Игор Стаменковић | 5 | 5 | 15 | |
ДНТ36 | Менаџмент слободног времена у туризму | 3 | И | Анђелија Ивков Џигурски, Татјана Пивац, Кристина Кошић | 5 | 5 | 15 | |
ДНТ1 | Научно-истраживачки рад 1 | 4 | О | / | 0 | 20 | 30 | |
Укупно на години | 10 | 30 | 60 | |||||
ТРЕЋА ГОДИНА | ||||||||
ДНТ2 | Научно-истраживачки рад 2 | 5 | О | / | 0 | 20 | 30 | |
ДНТ3 | Рад на докторској дисертацији | 6 | О | / | 0 | 20 | 10 | |
ДНТ4 | Израда и одбрана докторске дисертације | 6 | О | / | 0 | 0 | 20 | |
Укупно на години | 0 | 40 | 60 | |||||
Укупно | 240 |
- Статус предмета: О-обавезни, И-изборни
- Часови активне наставе: П-предавања, ИР-студијски истраживачки рад