Структура студијског програма

Приликом уписа, бира се један од три понуђена модула на МАС Географија: Професор географије, Геоопросторни аналитичар, Геоинформатика

Назив и циљеви студијског програма

Назив студијског програма је МАС Географија.

Стручни, академски, односно научни назив

Завршетком овог студијског програма студент стиче академски назив Мастер географ. У додатку дипломе ближе одређење: Мастер географ – Професор географије, Мастер географ – Геопросторни аналитичар, Мастер географ – Геоинформатичар.

Трајање студија

Једна година/два семестра, 60-63 EСПБ.

Сврха студијског програма

Сврха модула Професор географије јесте да припреми студенте за рад у образовно-научним институцијама са законски предвиђеним звањима, као и за рад у стручним, развојним и надзорним педагошким службама у органима управе. Академско географско образовање у оквиру овог студијског програма омогућује континуитет у развоју географског образовања стеченог у оквиру основних академских студија географије или сродних студијских програма.. Педагошко-психолошки и методички предмети организовани су тако да у потпуности одговарају захтевима савремене наставе географије. Методички предмети образују студенте у конкретном домену реализације савремене наставе географије. Студенти се уводе у научна истраживања у области географског образовања.

Сврха модула Геопросторни аналитичар и Геоинформатичар је оспособљавање студената се оспособљавају да препознају, анализирају и решавају проблеме који настају кроз међусобни утицај различитих фактора унутар географског простора. Просторни проблеми везани за рељеф, климу, воде, остале абиотичке факторе геопростора у вези су са биотичком и антропогеном компонентом и чине основни предмет изучавања ових модула. Они се оспособљавају за експертско-апликативни рад у јавном и приватном сектору, у областима планирања простора, заштите животне средине, демографије, енергетике, геодетских и картографских делатности, пољопривреде, менаџмента природних ресурса.

Наведене сврхе се на модулу Геоинформатичар реализују се кроз детаљно оспособљавање за употребу геоинформатичких софтвера и опреме.

Циљеви студијског програма

Циљ студија на модулу Професор географије је развој неопходних компетенција код будућих наставника географије. Добијајући широко, савремено академско, теоријско-методолошко и научно образовање у области географских научних дисциплина, студенти развијају знања и вештине неопходна за планирање, организовање и реализацију наставног процеса, правилног вредновања постигнућа ученика и самовредновања соптвених наставничких активности.

Циљ студија на модулу Геопросторни аналитичар је развој способности критичког утврђивања, анализе и решавања савремених проблема у геопростору. Овај циљ се испуњава кроз развој способности за изучавање географских појава, менаџмент природних ресурса и заштиту животне средине; оспособљавање за примену метода за идентификовање и анализу географских проблема у простору; развој комптенеција за аналитичко-синтетички приступ географским проблемима; развој компетенција за примену савремених аналитичко-синтетичких метода које се користе за решавање проблема унутар гоепростора.

Компетенције дипломираних студената

Опште компетенције: Способност анализе, синтезе и предвиђања проблема у геопростору, последица и предлога за изналажење ефикасних решења за њихово ублажавање и отклањање; овладавања савременим истраживачким методама, поступцима и процесима у научним истраживањима; развоја критичког и самокритичког мишљења и приступа приликом примене научних метода; примене знања у пракси; развој комуникационих способности и спретности, као и сарадње са ужим социјалним и међународним окружењем; способност учешћа у пројектним и истраживачким тимом; комуникација и интеракција са сарадницима из сродних научних и других институција и јавношћу.

Након завршетка мастер студија географије на модулу Професор географије, свршени студент је оспособљен за рад као предметни наставник географије у основном, средњем стручном и општем средњем образовању; за рад на стручном усавршавању и едукацији у свим облицима неформалног географског образовања; у образовно-научним институцијама са законски предвиђеним звањима и у стручним, развојним и надзорним педагошким службама у органима управе.

Након завршетка мастер студија географије на модулима Геопросторни аналитичар и Геоинформатичар, студент има широке могућности запошљавања у научним институцијама са законски предвиђеним звањима; у геодетским и картографским службама; ГИС центрима; у пољопривреди, шумарству, рударству и енергетици; у стручним, развојним и надзорним службама при органима управе; у појединим информатичким секторима; у центрима за демографска истраживања, урбанистичким заводима, разним општинским службама, катастрима, геодетским заводима, заводима за просторно планирање, у туризму, у научним институцијама које се баве географским истраживањима, културним институцијама, у транспортним предузећима; на одржавању система инфраструктуре; у институцијама које се баве заштитом природе; при војсци, полицији и осталим службама за хитне интервенције.

Курикулум
Професор географијеГеопросторни аналитичарГеоинформатика

Распоред предмета по семестрима и годинама Мастер академских студија Географија, модул Професор географије

Листа изборних предмета Мастер академских студија Географија, модул Професор географије

Распоред предмета по семестрима и годинама Мастер академских студија Географија, модул Геопросторни аналитичар

Листа изборних предмета Мастер академских студија Географија, модул Геопросторни аналитичар

Распоред предмета по семестрима и годинама Мастер академских студија Географија, модул Геоинформатика

Листа изборних предмета Мастер академских студија Географија, модул Геоинформатика