Назив и циљеви студијског програма
Назив студијског програма је Мастер наставе информатике (2 године, 120 ЕСПБ).
Студијски програм Настава информатике обухвата мастер академске студије из поља рачунарских наука на Универзитету у Новом Саду, које се изводе на Природно-математичком факултету.
Трајање студија
Њихово трајање је 2 године, укупна вредност студија је 120 ЕСПБ, а по њиховом завршетку се стиче звање другог степена мастер професор информатике.
Структура студијског програма
Овај студијски програм садржи 9 обавезних предмета са укупно 57,5 ЕСПБ + завршни (мастер) рад – 25 ЕСПБ. Изборна настава на студијском програму је подељена у 18 изборних предмета из којих је потребно одабрати 37,5 ЕСПБ.
Садржаји обавезних предмета односе се на припрему студента за позив наставника и поред информатичких, садрже и методичке садржаје. Ови предмети представљају у свету опште прихваћене основе потребне за основно академско образовања сваког информатичара, без обзира на касније специјализације, уз додатак одговарајућих психолошко-педагошких и методичких предмета.
Изборни предмети омогућавају сваком студенту да, у одређеној мери, прилагоди студијски програм према својим жељама и склоностима.
Настава се на предавањима изводи фронтално, углавном уз употребу рачунара, где је то потребно. Практичне вежбе се изводе у рачунарским учионицама, а већина материјала је студентима доступна преко локалне рачунарске мреже Департмана за математику и информатику и преко Интернета. Поред тога, предвиђен је и самосталан рад студената, који се реализује у виду израде семинарских радова, пројеката и слично.
Предуслови за упис предмета
Предуслови за упис појединих предмета или групе предмета су назначени у табелама спецификације предмета.
Изборни предмети са других студијских програма
Изборни предмети са сродних студијских програма понуђени су студентима студијског програма и налазе се у листама понуђених изборних предмета.
Прелазак са других студијских програма
Постоји могућност преласка са једног на други студијски програм користећи пренос бодова за исте или сродне предмете. Критеријуми и услови преношења ЕСПБ прописани су општим актом Природно-математичког факултета у Новом Саду.
На овај студијски програм могу се уписати студенти који су завршили основне академске студије из области рачунарских наука и информатике са циљем наставка образовања у овој области са наставним усмерењем. Основна сврха овог студијског програма је школовање стручњака из области образовања наставног кадра из области информатике у основним и средњим школама, Ова усмерења су препозната као неопходни кадровски ресурси за развој информатичког кадра у републици Србији.
Усвајање напредних знања из области информатике. Нагласак се ставља на методику, педагогију, психологију, етику и историју информатике, као и на практичан рад на изради информатичких пројеката.
Такође, у циљеве спада усвајање теоријских основа информатике, што укључује и одређени број математичких предмета на чијим принципима се заснива модерна информатика.
Образовање свестраних стручњака из области информатике, који ће бити у стању да раде као предавачи у основним и средњим школама и да дају допринос изучавању информатичких наука, као и да решавају нестандардне проблеме који се јављају у информатичкој пракси.
Од студената се очекује да развију логичко мишљење, прецизно изражавање, прилагодљивост новим ситуацијама и способност примене теоријских знања у пракси.
Усвајање знања из области друштвених наука, попут педагогије, приватности, етике и друштвене одговорности, која се примењују у свакодневном раду информатичара.
Мастер професор информатике ће бити оспособљен за:
- успешно извођење наставе информатике у основним и средњим школама, уз примену савремених наставних метода;
- Развој софтверске подршке у одређеним областима математике (нумеричка математика, вероватноћа и статистика, диференцијалне једначине, фази системи итд.);
- Научно-истраживачку делатност на универзитетима и научним институтима и самосталан научни рад;
- Успешан студент ће по завршетку овог програма у целости овладати концептима и теоријским поставкама информатичких наука, а стећи ће и образовање из сродних области математичких и друштвених наука;
- Стицањем низа теоријских и практичних знања, успешан студент ће се оспособити за извођење наставе информатике уз познавање савремених трендова у информатици и употребу савремених информационих технологија и опреме.
Обавезни предмети укупно носе 82,5 ЕСПБ (68,7%), а остатак до 120 ЕСПБ се допуњава изборним предметима. Изборни предмети се произвољно бирају из групе од 18 предмета. Из те групе је потребно одабрати најмање 37,5 ЕСПБ (31,3%). На тај начин се укупан број од 120 ЕСПБ постиже комбинацијом:
- обавезних предмета и
- изборних предмета на студијском програму.
Сваки студент мора имати најмање 20 часова активне наставе недељно, од чега најмање 10 часова предавања.
У наставку текста је приказан један пример избора предмета са изборног модула Рачунарске науке којим се може сакупити 120 ЕСПБ у току мастер студија на овом студијском програму:
ПРИМЕР:
први семестар:
ПМФ01 Развојна и педагошка психологија 3+1 (5 ЕСПБ)
ИБ031 Приватност, етика и друштвена одговорност 3+2 (7,5 ЕСПБ)
ИА011 Диференцијалне једначине 2+2 (5 ЕСПБ)
ИА111 Конструкција компајлера 1 2+3 (7 ЕСПБ)
ИА311 Теорија графова 2+2 (6 ЕСПБ)
други семестар:
ИА142 Социјалне мреже 2+2 (7 ЕСПБ)
ИА221 Образовни софтвер 2+4 (7 ЕСПБ)
ИА222 Методика информатике 2+3 (7 ЕСПБ)
ПМФ03 Педагогија 3+0 (4 ЕСПБ)
ИА021 Структуре података и алгоритми 3 2+3 (7 ЕСПБ)
трећи семестар:
ИА143 Примењена статистика 2+3 (7 ЕСПБ)
ИА131 Методика програмирања 2+3 (7 ЕСПБ)
ИА425 Школска пракса 0+6 (6 ЕСПБ)
ИА132 Математичко моделирање и симулација 3+2 (7 ЕСПБ)
ИА312 Математичка логика у рачунарству 2+2 (6 ЕСПБ)
четврти семестар:
ИА042 Завршни (мастер) рад (25 ЕСПБ
Распоред предмета по семестрима и годинама студија за студијски програм Настава информатике
(Ако студијски програм има изборна подручја-модуле, тада за свако изборно подручје модул дати комплетан план студија за све године студија, и обавезно Блок табелу која приказује везу између изборних подручја-модула.)
Шифра предмета | Назив предмета | Семестар | Тип | Статус предмета | Часови активне наставе | Остали часови | ЕСПБ | ||
П | В | ||||||||
ПРВА ГОДИНА | |||||||||
1 | ПМФ01 | Развојна и педагошка психологија | З | ТМ | О | 3 | 1 | 5 | |
2 | ИБ031 | Приватност, етика и друштвена одговорност | З | ТМ | О | 3 | 2 | 7,5 | |
3 | ИА142 | Социјалне мреже | Л | НС | О | 2 | 2 | 7 | |
4 | ИА221 | Образовни софтвер | Л | ТМ | О | 2 | 4 | 7 | |
5 | ИА222 | Методика информатике | Л | ТМ | О | 2 | 3 | 7 | |
6 | ПМФ03 | Педагогија | Л | ТМ | О | 4 | 4 | ||
Укупно часова активне наставе на години студија = 28 | Укупно часова активне наставе на години студија = 28 | ||||||||
ДРУГА ГОДИНА | |||||||||
1 | ИА143 | Примењена статистика | З | НС | О | 2 | 3 | 7 | |
2 | ИА231 | Методика програмирања | З | ТМ | О | 2 | 3 | 7 | |
3 | ИА425 | Школска пракса | З | ТМ | О | 6 | 6 | ||
4 | ИА042 | Мастер рад | Л | НС | О | 25 | |||
Укупно часова активне наставе на години студија = 16 | Укупно часова активне наставе на години студија = 16 | ||||||||
Укупно = 20 | Укупно = 24 | ||||||||
Укупно часова активне наставе у свим годинама студија = 44 | |||||||||
Завршни рад | |||||||||
Укупно ЕСПБ | 82,5 |
- Тип предмета: АО-академско-општеобразовни, ТМ-теоријско методолошки, НС-научно стручни, УС-уметничко стручни, СА-стручно апликативни
- Статус предмета: О-обавезни, ИБ-изборни блок
- Часови активне наставе: П-предавања, В-вежбе, ДОН-други облици наставе (лабораторијске вежбе, семинари и др. у зависности од специфичности студијског програма), СИР-студијски истраживачки рад
Изборна настава на студијском програму
Шифра предмета | Назив предмета | Тип | Статус предмета | Часови активне наставе | ЕСПБ | |||
П | В | ДОН | ЕСПБ | |||||
1 | ИА011 | Диференцијалне једначине | НС | И | 2 | 2 | 5 | |
2 | ИА411 | Семинарски рад Ц | СА | И | 1 | 3 | 6 | |
3 | ИА413 | Историја информатике | АО | И | 2 | 4 | ||
4 | ПМФ02 | Психологија образовања | ТМ | И | 3 | 1 | 6 | |
5 | ИА111 | Конструкција компајлера 1 | НС | И | 2 | 3 | 7 | |
6 | ИА132 | Математичко моделирање и симулација | НС | И | 3 | 2 | 7 | |
7 | ИА311 | Теорија графова | НС | И | 2 | 2 | 6 | |
8 | ИА312 | Математичка логика у рачунарству | НС | И | 2 | 2 | 6 | |
9 | ИА141 | Паралелно програмирање | НС | И | 3 | 3 | 8 | |
10 | ИА421 | Семинарски рад Д | СА | И | 1 | 3 | 6 | |
11 | ИА423 | Операциона истраживања | НС | И | 3 | 3 | 8 | |
12 | ИА021 | Структуре података и алгоритми 3 | НС | И | 2 | 3 | 7 | |
13 | ИБ123 | Методи истраживања | ТМ | И | 3 | 2 | 7,5 | |
14 | ИА121 | Информатички пројекат | СА | И | 2 | 7 | 10 | |
15 | ИА012 | Теорија бројева | НС | И | 2 | 2 | 5 | |
16 | ИА331 | Комбинаторни алгоритми | НС | И | 2 | 3 | 7 | |
17 | ИА131 | Рачунарска графика 2 | СА | И | 2 | 1 | 2 | 7 |
18 | ИА422 | Конструкција компајлера 2 | НС | И | 2 | 3 | 7 |
- Тип предмета: АО-академско-општеобразовни, ТМ-теоријско методолошки, НС-научно стручни, УС-уметничко стручни, СА-стручно апликативни
- Статус предмета: О-обавезни, ИБ-изборни блок
- Часови активне наставе: П-предавања, В-вежбе, ДОН-други облици наставе (лабораторијске вежбе, семинари и др.), СИР-студијски истраживачки рад