Назив и циљеви студијског програма
Циљ студијског програма Интегрисане мастер академске студије Професор физике је академско образовање кадрова за извођење наставе у основним и средњим школама из области физике и астрономије.
Физика је веома широка фундаментална наука а савременом друштву су потребни специјализовани стручњаци за извођење наставе у основним и свим врстама средњих школа, овај студијски програм је конципиран тако да задовољи потребе савременог друштва. Најбитнија основна и проширена знања студенти добијају кроз обавезне предмете а нека од проширених знања из изборних предмета. Овај студијски програм студентима, у складу са њиховим амбицијама и афинитетима, обезбеђује усмеравање ка области извођења наставе физике у основним и средњим школама али и астрономије у средњим школама.
Врста студија и исход процеса учења
Ове студије спадају у интегрисане академске мастер студије.
Стручни, академски, односно научни назив
Завршетком овог студијског програма студент добија назив Мастер професор физике.
Структура студијског програма
Студије се изводе кроз наставу (користећи савремене методе) предмета, који су наведени у Курикулуму и поређани у семестре. Предмети у оквиру овог програма су такође сврстани у обавезне и изборне предмете. Могу да обухватају експерименталне, демонстрационе и рачунске вежбе, израду домаћих задатака, праксу, израду и одбрану семинарских радова и студијски истраживачки рад. Важна компонента студијског програма је и самостални рада студента на савлађивању предвиђених садржаја.
Два семестра чине академску годину. Да би студент завршио студије мора да има положене све обавезне предмете, положену по макар једну опцију сваког изборног предмета, написан и одбрањен Mастер рад, тако да укупно сакупи најмање 300 ЕСПБ.
Трајање студија
Укупно трајање ових студија је 5 година (10 семестра), за које студент треба да сакупи најмање 300 ЕСПБ.
Бодовна вредност предмета
Бодовна вредност сваког предмета исказана је у табели распореда предмета по семестрима, као и у табелама спецификације предмета.
Завршни рад
Значајна компонента студијског програма је и израда и одбрана мастер рада.
Предуслови за упис предмета
Предуслови за упис појединих предмета или групе предмета су назначени у табелама спецификације предмета.
Сврха студијског програма је висококвалитетно образовање студената за успешно обављање академских и стручних послова у области извођења наставе физике и астрономије у основним и средњим школама а који ће у својој области играти водећу улогу. Студијским програмом је обезбеђено стицање свих неопходних компетенција за образовање стручњака високо образовног профила.
Постојање оваквог студијског програма је потпуно оправдано и корисно за цело друштво, с обзиром на сврху савремене физике – разумевање физичких процеса и материје. Наиме, физичари су стручњаци који су неопходни у сваком савременом друштву јер представљају кључни елемент у развоју нових извора енергије, нових материјала, нових технологија… Такође су неопходни у свим областима савремене науке и технике уопште. Заштита животне средине, савремена медицина, метеорологија, астрономија и астрофизика, савремено образовање, као и низ других области се не могу развијати без физичара. Штавише, физика, њени методи и модели данас налазе примену и у областима као на пример економија, берзанско пословање… Стога, потпуно је јасно да је у сваком развијеном друштву, неопходно квалитетно образовање кадрова за извођење наставе физике у основним и средњим школама. Наиме, добри стручњаци овог профила треба да мотивацију за изучавање физике подигну на што већи могући ниво, код што је могуће већег броја деце, без обзира којим ће се пословима деца у својим животима бавити. Такође, не мање битно је да ови стручњаци својим високопрофесионалним радом подржавају и усмеравају децу која су показала таленат ка природним и техниким наукама а пре свега ка физици.
Стручњаци овог профила се пре свега школују да могу квалитетно изводити све облике наставе физике у основним и средњим школама. Поред тога, могу извршити низ различитих основних физичких анализа, користити различите постојеће моделе…
Квалитетно академски образован Мастер професор физике има широку лепезу могућности бављења својом струком као нпр. у основним и средњим школама, домовима ученика, при владином сектору…
Примарни циљеви су постизање академских и стручних компетенција из области наставе физике и астрономије, савладавање вештина и метода за њихово стицање и даље усавршавање, развој креативних способности и вештина за извођење свих облика наставе физике и њеног даљег развоја и усавршавања.
Најважнији општи циљеви студијског програма јесу пружање стимулативног окружења за стручно и лично усавршавање студената, занимљивог и интелектуално изазовног начина коришћења метода учења, развијање аналитичког, критичког и самокритичког мишљење и приступа у сврху подизања квалитета наставе физике и астрономије у школама на највиши ниво, проширивање знања и разумевања током студија.
Најважнији стручни циљ је образовање и оспособљавање стручњака за рад у струци, стицање критичног и интегрисаног нивоа познавања и разумевања принципа неопходних за мотивисање деце за изучавање физике и преношења знања из физике на децу. Ови циљеви су оствариви само након добијених основних и проширених нивоа знања из теоријских и експерименталних принципа и метода физике.
Крајњи циљ је стицање квалификација а за које је неопходно да су:
- показали знање и разумевање у области које представља основу за развој критичког мишљења и примену знања
- у стању да примене своје знање и разумевање у решавању проблема у новом или непознатом окружењу у ширим или мултидисциплинарним областима унутар поља студија
- развили способности интегрисања знања, решавања сложених проблема и расуђивања на основу доступних информација које садрже промишљања о друштвеним и етичким одговорностима повезаним са применом њиховог знања и судова
- развили способност јасног и недвосмисленог преношења знања и начина закључивања стручној и широј јавности
- развили способност наставка студија на начин који ће самостално изабрати.
Стручни циљеви јесу да студентима буде пружено критично и интегрисано познавање и разумевање:
- улоге физике у систему образовања
- циљева наставе физике у систему образовања
- начина преношења информација и знања из физике
- начина рада са децом, колегама и осталим субјектима у сектору образовања
- метода и приступа у настави, учењу и оцењивању
- комуникације и изградње правилних међуљудских односа како са децом тако и са колегама.
Дефинисане су опште методе и стратегије за стицање компетенција:
- стицање знања и разумевање: предавања, веҗбе и пракса (продубљивање, појашњавање и истицање практичног значаја садрҗаја предавања). Део усмереног учења кроз семинарске радове.
- опште способности:
- могућност анализе, решавања пробема, интеграције теорије и праксе, синтезе…: предавања пропраћеним различитим типовима веҗби или школске праксе где су студенти укључени у решавање практичних проблема.
- способности комуникације, усмена излагања и писани извештаји, коришћење информационих технологија, способност рада у тиму или независно, интеграција и процена информација из различитих извора, ефективно и перманентно учење: стичу се и кроз стицање осталих компетенција. Континуално се развијају, надограђују и усавршавају а посебно са порастом слоҗености семинарских радова и решавањем практичних проблема.
- предметно-специфичне способности:
- планирања решавања практичног проблема, коришћење лабораторијских метода за добијање података, анализа добијених података и њихова критичка обрада, припрема извештаја, презентација извештаја, ефективно коришћење рачунара у пракси: лабораторијске веҗбе, израда семинарких радова и стручна пракса.
Начини и методе оцењивања су дати за сваки предмет посебно.
Опис општих и предметно-специфичних компетенција студената
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће опште способности:
- анализе, синтезе и предвиђање решења и последица,
- развоја аналитичког, критичког и самокритичког мишљења и приступа у сврху решавања проблема,
- развоја комуникационих способности и спретности,
- сарадње са уҗим социјалним и међународним окруҗењем,
- примена професионалне етике,
- перманентног учења и усавршавања,
- креативности,
- примене знања у пракси,
- рада у оквиру тима или независно,
- прикупљања и тумачења података,
- размишљања о релевантним друштвеним, научним или етичким питањима,
- овладавање методима, поступцима и процесима истраживања.
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће предметно-специфичне способности и знања:
- интегрално познавање и разумевање стандардних стратегија преношења знања и учења, саветовања деце и родитеља,
- ефикасног комуницирања са групама и индивидуама,
- стварања атмосфере погодне за учење,
- стандардних метода правилног оцењивања напретка и достигнућа деце у учењу физике и астрономије,
- одговарања на различите потребе деце,
- планирања наставе и спровођења планираних активности,
- ефикасног коришћења времена,
- основно и проширено познавање и разумевање основа теоријске и експерименталне физике и одговарајућих начина преношења знања на децу,
- оспособљеност за даље академско и стручно усавршавање,
- идентификације суштине процеса и критичко размишљање,
- способност коришћења постојећих модела,
- налажења и коришћења научне или стручне литературе уз употребу кључних знања из области студирања,
- критички избор и употреба литературе уз помоћ стручњака,
- професионалне примене знања и разумевања,
- основно разумевање и познавање природе и начина истраживања у физици,
- познавање и разумевање основа модерне физике и астрономије,
- рада под стручним руковођењем,
- познавање страног језика у сврху стручне комуникације,
- познавање и разумевање етике везане за физику и наставу физике.
Структура курикулума обухвата распоред предмета по семестрима, број часова активне наставе и број ЕСПБ бодова.
Опис предмета садржи назив, тип предмета, годину и семестар студија, број ЕСПБ бодова, име наставника, циљ курса са очекиваним исходима, знањима и компетенцијама, предуслове за похађање предмета, садржај предмета, препоручену литературу, методе извођења наставе, начин провере знања и оцењивања и друге податке.
Овај програм такође садржи обавезне и изборне предмете.
Курикулум је конципиран тако да студент на након завршетка студија има најмање 300 ЕСПБ.
Изборни предмети на овом студијском програму су понуђени у одговарајућем семестру. Сваки изборни предмет се бира из одговарајуће групе изборних предмета понуђених у датом семестру. На месту где је предвиђен изборни предмет, студент мора изабрати макар један од понуђених предмета.
Студент врши избор предмета уз консултације са студентским саветником за изабрани студијски програм. Студентски саветник је по правилу из реда наставника.
Пријављивање изборних предмета у оквиру школске године се врши одвојено за зимски и за летњи семестар а у складу са Правилима студирања.
Опције изборних предмета наведених у датом семестру (зимски или летњи) могу се изабрати само у одговарајућем семестру где су и понуђени.
До краја студија мора бити положена по макар једна опција за сваки изборни предмет.
Студент не може бирати изборне предмете из других студијских програма а који нису сврстани у једну од група изборних предмета на овом студијском програму.
Распоред предмета по семестрима и годинама студија за студијски програм Интегрисане мастер академске студије Професор физике
Шифра предмета | Назив предмета | Семестар | Тип предмета | Статус предмета | Часови активне наставе | Остали часови | ЕСПБ | ||||
П | В | ДОН | СИР | ||||||||
ПРВА ГОДИНА | |||||||||||
1 | Ф18МЕХ | Механика | 1 | НС | O | 3 | 2 | 2 | 0 | 0 | 7 |
2 | П18М1 | Mатематика 1 | 1 | СА | O | 5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 8 |
3 | П18МОП | Мерење и обрада података | 1 | НС | O | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
4 | Ф18ХЕМ | Хемија | 1 | АО | O | 2 | 2 | 1 | 0 | 0 | 6 |
5 | Изборни предмет 1 | 1 | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 | ||
6 | Ф18ТД | Термодинамика | 2 | НС | O | 3 | 2 | 2 | 0 | 0 | 7 |
7 | П18М2 | Mатематика 2 | 2 | СА | O | 5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 8 |
8 | Ф18ОТ | Осцилације и таласи | 2 | НС | O | 2 | 1 | 2 | 0 | 0 | 6 |
9 | Изборни предмет 2 | 2 | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 | ||
Укупно часова (предавања+вежбе, ДОН, СИР, остали часови) и бодови на години: | 28 | 16 | 10 | 0 | 0 | 60 | |||||
Укупно часова активне наставе на години: | 54 | ||||||||||
Изборни предмет 1 | |||||||||||
1 | Ф18ЕНГ1 | Енглески језик А1/Б1 | 1 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
2 | Ф18АС | Апликативни софтвер | 1 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
3 | Ф18ОСС | Основи сунчевог система | 1 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
Изборни предмет 2 | |||||||||||
1 | Ф18ЕНГ2 | Енглески језик А2/Б2 | 2 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
2 | Ф18АК | Акустика | 2 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
3 | Ф18КМФ | Квалитативни методи у физици | 2 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
ДРУГА ГОДИНА | |||||||||||
1 | Ф18ЕМ | Електромагнетизам | 3 | НС | O | 3 | 1 | 2 | 0 | 0 | 7 |
2 | П18М3 | Mатематика 3 | 3 | СА | O | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 5 |
3 | ПМФ01 | Развојна и педагошка психологија | 3 | ТМ | O | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 6 |
4 | П18ЈЕНФ | Једноставни експерименти у настави физике | 3 | СА | O | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 4 |
5 | Изборни предмет 3 | 3 | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 | ||
6 | Ф18ОПТ | Оптика | 4 | НС | O | 3 | 1 | 2 | 0 | 0 | 7 |
7 | Ф18ОЕЛ | Основи електронике | 4 | СА | O | 3 | 1 | 2 | 0 | 0 | 7 |
8 | Ф18ОМАТФ | Основи математичке физике | 4 | ТМ | O | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 6 |
9 | ПМФ03 | Педагогија | 4 | ТМ | O | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 |
10 | Изборни предмет 4 | 4 | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 | ||
Укупно часова (предавања+вежбе, ДОН, СИР, остали часови) и бодови на години: | 30 | 13 | 9 | 0 | 0 | 60 | |||||
Укупно часова активне наставе на години: | 52 | ||||||||||
Изборни предмет 3 | |||||||||||
1 | Ф18МФ | Механика флуида | 3 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
2 | Ф18ОГ | Основи геофизике | 3 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
3 | Ф18НЗ | Нејонизујуће зрачење | 3 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
Изборни предмет 4 | |||||||||||
1 | Ф18МКТГ | Молекуларно-кинетичка теорија гасова | 4 | ТМ | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
2 | Ф18ОАСТ | Општа астрономија | 4 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
3 | Ф18ММ | Магнетизам и материја | 4 | ТМ | ИБ | ||||||
ТРЕЋА ГОДИНА | |||||||||||
1 | Ф18ТМ | Теоријска механика | 5 | ТМ | O | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 7 |
2 | Ф18ОФАМ | Oснове физике атома и молекула | 5 | НС | O | 3 | 1 | 2 | 0 | 0 | 7 |
3 | Ф18ОФКМ | Основе физике кондензоване материје | 5 | НС | O | 3 | 2 | 2 | 0 | 0 | 7 |
4 | П18МНФ1 | Методика наставе физике 1 | 5 | НС | O | 4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 6 |
5 | Изборни предмет 5 | 5 | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 | ||
6 | Ф18ОНФ | Основе нуклеарне физике | 6 | НС | O | 3 | 2 | 2 | 0 | 0 | 7 |
7 | Ф18Е | Електродинамика | 6 | ТМ | O | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 7 |
8 | П18КСФ | Квантна и статистичка физика | 6 | НС | O | 4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 7 |
9 | Изборни предмет 6 | 6 | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 | ||
Укупно часова (предавања+вежбе, ДОН, СИР, остали часови) и бодови на години: | 29 | 16 | 8 | 0 | 0 | 60 | |||||
Укупно часова активне наставе на години: | 53 | ||||||||||
Изборни предмет 5 | |||||||||||
1 | П18ПФ | Популаризација физике | 5 | ТМ | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
2 | Ф18ФОСТ | Физичке основе сензорских технологија | 5 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
3 | Ф18МАТФ | Математичка физика | 5 | ТМ | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
4 | Ф18ЕК | Електронска кола | 5 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
5 | Ф18ОАСТФ | Општа астрофизика | 5 | ТМ | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
6 | Ф18ФЛО | Физика људског организма | 5 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
7 | Ф18МНП | Механика непрекидних средина | 5 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
8 | Ф18МС | Метрологија и стандардизација | 5 | ТМ | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
9 | Ф18УМ | Увод у метеорологију | 5 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
10 | Ф18ФХО | Физика хидросфере са океанологијом | 5 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
Изборни предмет 6 | |||||||||||
1 | П18ИНФ | Инклузија у настави физике | 6 | ТМ | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
2 | Ф18АМ | Аморфни материјали | 6 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
3 | Ф18СТР | Специјална теорија релативности | 6 | ТМ | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
4 | Ф18ИАП | Инструменти у астрономији и посматрања | 6 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
5 | Ф18МИТ | Мерно-инструменталне технике | 6 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
ЧЕТВРТА ГОДИНА | |||||||||||
1 | П18ФАМ | Физика атома и молекула | 7 | НС | O | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
2 | Ф18АА | Астрофизика са астрономијом | 7 | ТМ | O | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 6 |
3 | П18НФ | Нуклеарна физика | 7 | НС | O | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
4 | П18МНФ2 | Методика наставе физике 2 | 7 | НС | O | 4 | 3 | 1 | 0 | 0 | 7 |
5 | Изборни предмет 7 | 7 | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 | ||
6 | П18ФКМ | Физика кондензоване материје | 8 | НС | O | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
7 | П18ДЕНФ1 | Демонстрациони експерименти у настави физике 1 | 8 | СА | O | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 5 |
8 | П18ШП1 | Школска пракса 1 | 8 | СА | O | 3 | 2 | 2 | 0 | 1 | 6 |
9 | ПМФ02 | Психологија образовања | 8 | НС | O | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 6 |
10 | Изборни предмет 8 | 8 | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 | ||
Укупно часова (предавања+вежбе, ДОН, СИР, остали часови) и бодови на години: | 31 | 13 | 9 | 0 | 1 | 60 | |||||
Укупно часова активне наставе на години: | 53 | ||||||||||
Изборни предмет 7 | |||||||||||
1 | П18СНФ | Савремена настава физике | 7 | ТМ | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
2 | Ф18ФТК | Физика течних кристала | 7 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
3 | Ф18БФ | Биофизика | 7 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
4 | Ф18РЗМ | Радијација и жива материја | 7 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
5 | Ф18ОЕН | Основе енергетике | 7 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
6 | Ф18ТГ | Теорија гравитације | 7 | ТМ | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
7 | Ф18ОАС | Основе астрономске спектроскопије | 7 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
8 | Ф18ТТПСМ | Техничко-технолошке примене савремених материјала | 7 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
9 | Ф18ВП | Варијациони принципи у теоријској механици и електродинамици | 7 | ТМ | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
10 | Ф18БМ | Биоматеријали | 7 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
Изборни предмет 8 | |||||||||||
1 | П18УИНС | Увод у истраживање у настави физике | 8 | ТМ | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
2 | П18ФЈГ | Физика јонизованих гасова | 8 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
3 | Ф18СМКМ | Савремене методе карактеризације материјала | 8 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
4 | Ф18РСАК | Рендгенска структурна анализа кристала | 8 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
5 | П18ФЕЧ | Физика елементарних честица | 8 | ТМ | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
6 | Ф18НМ | Небеска механика | 8 | ТМ | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 6 |
ПЕТА ГОДИНА | |||||||||||
1 | П18ДЕНФ2 | Демонстрациони експерименти у настави физике 2 | 9 | СА | O | 4 | 2 | 1 | 0 | 0 | 8 |
2 | П18ИФ | Историја физике | 9 | ТМ | O | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 8 |
3 | П18ШП2 | Школска пракса 2 | 9 | СА | O | 3 | 2 | 2 | 0 | 1 | 8 |
4 | П18МР | Израда завршног/мастер рада | 9 | O | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | ||
5 | П18МРРЗ | Методика решавања рачунских задатака | 10 | СА | O | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 8 |
6 | Изборни предмет 9 | 10 | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 8 | ||
7 | П18МР | Израда завршног/мастер рада | 10 | O | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | ||
8 | П18МР | Мастер рад | 10 | СА | O | 20 | |||||
Укупно часова (предавања+вежбе, ДОН, СИР, остали часови) и бодови на години: | 17 | 10 | 5 | 20 | 1 | 60 | |||||
Укупно часова активне наставе на години: | 52 | ||||||||||
Изборни предмет 9 | |||||||||||
1 | М18АВ | Aкадемске вештине | 10 | ТМ | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 8 |
2 | П18КНС | Корелација наставних садржаја | 10 | ТМ | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 8 |
3 | М18ДМОМ | Диелектричне и магнетне особине материјала | 10 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 8 |
4 | М18НИ | Нуклеарна инструментација | 10 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 8 |
5 | М18ДОЗ | Дозиметрија зрачења | 10 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 8 |
6 | М18НМР | Физички принципи нуклеарне магнетне резонанце | 10 | АО | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 8 |
7 | М18ГПЖС | Глобалне промене животне средине | 10 | ТМ | ИБ | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 8 |
Укупно часова активне наставе, остали часови и бодова за све године студија | 240 | 2 | 300 |
- Тип предмета: АО-академско-општеобразовни, ТМ-теоријско методолошки, НС-научно стручни, СА-стручно апликативни
- Статус предмета: О-обавезни, ИБ-изборни блок
- Часови активне наставе: П-предавања, В-вежбе, ДОН-други облици наставе (лабораторијске вежбе, семинари и др. у зависности од специфичности студијског програма), СИР-студијски истраживачки рад