Prirodno-matematički fakultet pruža mogućnost pojedincima da pod jednakim uslovima steknu visoko obrazovanje, uz poštovanje ljudskih prava i građanskih sloboda, uključujući zabranu svih vidova diskriminacije. PMF u Novom Sadu pruža podršku ovim licima radi ostvarivanja ovih ciljeva i otklanjanja nejednakosti i daljeg produbljivanja te nejednakosti kojoj su izložene osetljive grupe.
Osetljive grupe su:
- Studenti sa invaliditetom;
- Studenti iz manjinskih grupa;
- Studenti lošeg materijalnog stanja;
- Studenti koji imaju poteškoće u prilagođavanju novoj sredini i učenju i sl.
Sistem podrške koju PMF u Novom Sadu pruža studentima obuhvata sledeće usluge:
I Informativne usluge studentima
- Unapređivanje studentskog standarda (pružanje informacija o kreditima, stipendijama, afirmativne mere, mere Univerziteta, odnosno fakulteta o oslobađanju od školarina, plaćanje školarine u više rata i dr.);
- Početna orijentacija (pružanje informacija o PMF-u, o studentskom životu i aktivnostima, o pravilima studiranja i dr.);
- Upućivanje na druge dostupne usluge (pružanje informacija o drugim uslugama koje pruža fakultet, odnosno Univerzitet, kao što je asistivna oprema, pomoć u učenju i dr.);
- Zastupanje studentskih interesa iz oblasti studiranja i studentskog standarda pred nadležnim telima i institucijama;
- Informisanje nastavnog osoblja o potrebama studenata iz pojedinih ciljnih grupa.
II Savetodavne usluge
- Pomoć u učenju;
- Pomoć pri izboru (karijernog) usmerenja;
- Pomoć pri apliciranju za stipendije, donacije, nagrade i sl.
III Aktivnosti praćenja potreba studenata
- Praćenje i uočavanje problema sa kojima se ciljne grupe suočavaju;
- Praćenje promena strukture studentske populacije na PMF-u (na osnovu prijemnog obrasca za upis na studije).
IV Koordinacija aktivnosti podrške studentima koju pružaju Prirodno-matematički fakultet, Univerzitet, ostali fakulteti i druge relevantne institucije i organizacije
Postupak i način rada podrške regulisan je poslovnikom o načinu podrške studentima.
Na osnovu ukazanih problema i poteškoća, identifikuju se slabosti, utvrđuju preporuke, odnosno predlažu mere za njihovo otklanjanje. Cilj mere je unapređenje ove oblasti, poboljšanje uslova studija studenata radi lakšeg i kvalitetnijeg studiranja.