Дијалог култура 09.06.2013.

Тема: МАРКЕТИНГ КАО НАУЧНА ДИСЦИПЛИНА. ЋУТЉИВА ГЕНЕРАЦИЈА, МИЛЕНИУМСКА ГЕНЕРАЦИЈА, X И Y ГЕНЕРАЦИЈЕ И ИНТЕРНЕТ МАРКЕТИНГ

Ћутљива генерација, Миленијумска генерација, X и Y генерације и њихов однос према интернету, затим колико и како се користи интернет у свету и код нас, а све то виђено оком маркетинга, из угла профитабилног простора за маркетинг и трагања за облицима интернет реклама, који ће непогрешиво погодити право у мету и остварити оно што је маркетиншки циљано, јесу централна тема разговора с докторком Јеленом Филиповић, доценткињом на Економском факултету у Београду. У научним радовима посвећеним овој комплексној области она указује на то да развој друштвених мрежа, вебсајтова, блогова и тако даље ствара један потпуно нови маркетиншки простор. Ефекти интернет реклама које су намењене миленијумској генерацији је уједно област на којој је и докторирала.

Који географски, демографски, економски, социолошки и генерацијски разлози и фактори утичу на степен коришћења интернета? Који су мотиви и психолошки профили оних који користе интернет? Које су перцепције? Које су навике Миленијумске генерације? Ко су онлајн купци? Где смо ми и какво је тренутно стање у свету? Шта казују подаци?

Дакле, веома је сложен и мултидисциплинаран приступ у конципирању онога што маркетиншки стручњаци називају апелима у интернет рекламама као и конципирању самих форми и садржаја.

Зато нас интересују и банери, слајдови и други актуелни формати интернет реклама којима се Јелена Филиповић бави и у раду „Привлачност различитих онлајн формата“. Интересују нас и они детаљи као што је категоризација порука и слогана које она систематизује у неутралне, шаљиве и оне са сексуалним садржајима. Који од тих садржаја имају највише утицаја на потенцијалне купце? И на које потенцијалне купце?

Са др Јеленом Филиповић разговарамо и о маркетингу као научној дисциплини, њеном настанку, развоју и обухвату, као и како и када је настала теорија корисности и задовољења и како се она дефинише, али и о мрежи „AcademLink“, коју је Јелена Филиповић покренула.

Уредница и ауторка: Дренка Добросављевић

Музички уредник: Предраг Јовановић

Тон-мајсторка: Војислава Вукеља