Назив студијског програма
Мастер професор географије (1 годинa, 60 ЕСПБ)
Врста студија и исход процеса учења
Мастер студије
Стручни, академски, односно научни назив
Мастер професор географије
Услови за упис на студијски програм
- Завршене основне академске студије (дипломирани професор географије), или одговарајауће основне академске студије (240 ЕСПБ);
- Позиција на ранг-листи у оквиру одобрене уписне квоте студената.
Студенти који су завршили основне студије несродних дисциплина морају да полажу улазни модул који се састоји од 11 предмета: Хидрологија, Климатологија, Хидрологија, Географија становништва, Географија насеља, Општа привредна географија, Географија Србије, Регионална географија Европе, Регионална географија Азије и Африке, Регионална географија Америке и Аустралије.
Структура студијског програма
Структура студијског програма Мастер студија – Мастер професор географије – у једногодишњем трајању обухвата укупно 2 обавезна предмета и 10 изборних предмета, од којих студенти бирају 4 предмета.
Бодовна вредност предмета
Бодовна вредност сваког предмета исказана је у табели распореда предмета по семестрима и годинама студија, као и у табелама спецификације предмета. Укупан број ЕСПБ на студијама је 60, при чему је број ЕСПБ у оквиру изборних предмета 24, док израда мастер рада носи 25 ЕСПБ.
Завршни рад
Студијским програмом је предвиђена израда завршног рада. Бодовна вредност завршног-мастер рада на дипломским студијама је 25 ЕСПБ.
Предуслови за упис предмета
Предуслови за упис појединих предмета или групе предмета су назначени у табелама спецификације предмета.
Изборни предмети са других студијских програма
Изборни предмети из других студијских програма исказани су у листи изборних предмета, те студент бира изборне предмете са предложене листе изборних предмета.
Прелазак са других студијских програма
Услови за прелазак са других студијских програма у оквиру сличних области дефинишу се на основу важећих студијских програма Природно-математичког факултета у Новом Саду.
Настава се реализује активном и интерактивним методама и укључује: предавања, вежбе, менторски рад, самостални рад студената, семинарске радове, консултације.
Сврха студијског програма мастер студија Мастер професор географије јесте да целовито образује студенте за предметног наставника географије у основном и средњем образовању и да их припреми за рад у образовно-научним институцијама са зaконски предвиђеним звањима, као и за рад у стручним, развојним и надзорним педагошким службама у органима управе. Академско географско образовање у оквиру овог студијског програма омогућује континуитет у развоју географског образовања стеченог у основним академским студијама географије или сродних студијских програма. Диференцирањем наставних садржаја у оквире уских географских научних дисциплина и њиховом интеграцијом у интердисциплинарним областима постиже се формирање флексибилног система географског знања, што омогућује разумевање основних теоријских поставки савремене географије. Педагошко-психолошки и методички модули организовани су тако да у потпуности одговарају захтевима савремене наставе географије. У оквиру мастер студија Мастер професор географије методички модул образује студенте у конкретном домену реализације савремене наставе географије. Студенти се уводе у научна истраживања у области географског образовања.
Циљ студијског програма мастер студија Мастер професор географије је да образује предметне наставнике географије који могу у потпуности да одговоре изазовима савременог географског образовања. То подразумева географско образовање усклађено са најновијим научним достигнућима савремене географије, као и адекватно образовање у наукама о сазнавању и обучавању. Овај студијски програм омогућава формирање и развој неопходних наставничких компетенција код будућих професора географије. Пружајући широко и савремено академско, теоријско-методолошко и научно образовање у области географских научних дисциплина обезбеђује потребне стручне компетенције, а савремено засновани методички и педагошко-психолошки модули омогућавају развој педагошких, дидактичких и методичких компетнеција. Овај студијски програм конципиран је тако да подстиче свршене студенте на перманентно усавршавање и даљи професионални развој.
Савладавањем овог студијског програма студент стиче следеће опште способности:
- Способности анализе, синтезе и предвиђања последица;
- Способност критичког мишљења;
- Способност решавања конкретних проблема применом научног метода и поступака;
- Способности за комуникацију и интеракцију са ученицима, са родитељима, са колегама, управом и стручним службама школе, као и са локалном заједницом.
Овај студијски програм омогућује образовање стручњака са свим потребним специфичном компетенцијама за савремену наставу географије и истарживања у географском образовању.
Ови стручњаци имају развијене компетенције:
- за примену и развој професионалних знања и вредности: стручних (у оквирима свих ужих географских дисциплина), педагошко-психолошких и методичко-дидактичких;
- за планирање и самоевалуацију сопственог професионалног развоја и усавршавања;
- за планирање, програмирање и управљање наставним процесом географије у основном и у општем и стручном средњем образовању;
- за дизајнирање ситуације учења и стварање повољне атмосфере за учење географије;
- за овладавање процесима, методама, поступцима и техникама истраживања у географском образовању.
Стручњаци који заврше овај студијски програм оспособљени су за :
- Рад као предметни наставници географије у основном, средњем стручном и општем средњем образовању;
- Рад на стручном усавршавању и едукацији у свим облицима неформалног географског образовања;
- Рад у образовно-научним институцијама са законски предвиђеним звањима;
- Рад у стручним, развојним и надзорним педагошким службама у органима управе.
Структура курикулума обухвата распоред предмета по семестрима, фонд часова активне наставе и ЕСПБ бодове.
ЕСПБ бодови
ЕСПБ бодова на години студија = 60
ЕСПБ бодова након завршених студија = 60
Активна настава
Часова активне наставе на години студија = 42
Часова предавања на години студија = 11-16
Заступљеност изборних предмета на дипломским академским студијама је 40%.
Распоред предмета по семестрима и годинама студија за студијски програм Мастер професор географије
Шифра предмета | Назив предмета | Семестар | Статус предмета | Часови активне наставе | Остали часови | ЕСПБ | ||||
П | В | СИР | ДОН | |||||||
ПРВА ГОДИНА | ||||||||||
1 | Г501 | Примена дидактичких принципа у настави географије | I | О | 3 | 2 | 8 | |||
2 | Г503 | Израда завршног (мастер) рада | I | О | 9 | |||||
3 | Предмет изборног блока 1 - I | I | И | |||||||
4 | Предмет изборног блока 1 - II | I | И | |||||||
5 | Г502 | Теренска настава 5 | II | О | 3 | 3 | ||||
6 | Г503 | Израда завршног (мастер) рада | II | О | 9 | |||||
7 | Предмет изборног блока 1 - I | II | И | |||||||
8 | Предмет изборног блока 2 - II | II | И | |||||||
9 | Г503 | Завршни – мастер рад | II | О | 25 | |||||
Укупно =3 | Укупно =2 | Укупно =21 | Укупно = | |||||||
Укупно часова активне наставе у свим годинама студија = | 26+16 | |||||||||
Укупно ЕСПБ | 60 |
- Статус предмета: О-обавезни, ИБ-изборни блок, ОЗ-обавезни заједнички за више модула, ако програм има модуле ИБЗ-изборни заједнички за више модула, ако програм има модуле, ОМ-обавезни за модул, ИБМ-изборни блок модула
- Часови активне наставе: П-предавања, В-вежбе, ДОН-други облици наставе (лабораторијке вежбе, семинари и др.), СИР-студијски истраживачки рад.
Изборна настава на студијском програму
Шифра предмета | Назив предмета | Статус предмета | Часови активне наставе | ЕСПБ | ||||
П | В | ДОН | СИР | |||||
Предмети изборног блока 1. | ||||||||
1 | Г504 | Регионалне разноликости Србије | И | 3 | 2 | 6 | ||
2 | МГИ501 | Методе анализе географских података | И | 2 | 2 | 7 | ||
3 | Г505 | Карактеристичне регије на Земљи | И | 2 | 2 | 6 | ||
4 | Г511 | Психологија учења | И | 4 | 0 | 6 | ||
5 | Г506 | Курикулуми у свету и код нас | И | 2 | 2 | 6 | ||
Предмети изборног блока 2. | ||||||||
1 | Г507 | Основе фотографије као графичког средства у географији | И | 2 | 2 | 6 | ||
2 | Г508 | Активизација у настави географије | И | 2 | 2 | 6 | ||
3 | Г509 | Регионална политика Европске уније | И | 2 | 2 | 6 | ||
4 | ИПХ-506 | Општа педагогија | И | 4 | 0 | 6 | ||
5 | Г510 | Историјски развој наставе географије | И | 2 | 2 | 6 |
- Статус предмета: И-изборни , ако програм има модуле ИЗ-изборни заједнички за више модула, ИМ-изборни за појединачни модул. Ако има предмета који су заједнички за више судијских програма, то се означава у Књизи предмета.
- Часови активне наставе: П-предавања, В-вежбе, ДОН- Дуги облици наставе (лабораторијке вежбе, семинари и др.), СИР-студијски истраживачки рад. Ако има предмета који су заједнички за више судијских програма, то се означава у Књизи предмета.