Назив студијског програма
Мастер професор географије (1 годинa, 60 ЕСПБ)
Врста студија и исход процеса учења
Мастер студије
Стручни, академски, односно научни назив
Мастер професор географије
Услови за упис на студијски програм
- Завршене основне академске студије (дипломирани професор географије), или одговарајауће основне академске студије (240 ЕСПБ);
- Позиција на ранг-листи у оквиру одобрене уписне квоте студената.
Студенти који су завршили основне студије несродних дисциплина морају да полажу улазни модул који се састоји од 11 предмета: Хидрологија, Климатологија, Хидрологија, Географија становништва, Географија насеља, Општа привредна географија, Географија Србије, Регионална географија Европе, Регионална географија Азије и Африке, Регионална географија Америке и Аустралије.
Структура студијског програма
Структура студијског програма Мастер студија – Мастер професор географије – у једногодишњем трајању обухвата укупно 2 обавезна предмета и 10 изборних предмета, од којих студенти бирају 4 предмета.
Бодовна вредност предмета
Бодовна вредност сваког предмета исказана је у табели распореда предмета по семестрима и годинама студија, као и у табелама спецификације предмета. Укупан број ЕСПБ на студијама је 60, при чему је број ЕСПБ у оквиру изборних предмета 24, док израда мастер рада носи 25 ЕСПБ.
Завршни рад
Студијским програмом је предвиђена израда завршног рада. Бодовна вредност завршног-мастер рада на дипломским студијама је 25 ЕСПБ.
Предуслови за упис предмета
Предуслови за упис појединих предмета или групе предмета су назначени у табелама спецификације предмета.
Изборни предмети са других студијских програма
Изборни предмети из других студијских програма исказани су у листи изборних предмета, те студент бира изборне предмете са предложене листе изборних предмета.
Прелазак са других студијских програма
Услови за прелазак са других студијских програма у оквиру сличних области дефинишу се на основу важећих студијских програма Природно-математичког факултета у Новом Саду.
Настава се реализује активном и интерактивним методама и укључује: предавања, вежбе, менторски рад, самостални рад студената, семинарске радове, консултације.
Сврха студијског програма мастер студија Мастер професор географије јесте да целовито образује студенте за предметног наставника географије у основном и средњем образовању и да их припреми за рад у образовно-научним институцијама са зaконски предвиђеним звањима, као и за рад у стручним, развојним и надзорним педагошким службама у органима управе. Академско географско образовање у оквиру овог студијског програма омогућује континуитет у развоју географског образовања стеченог у основним академским студијама географије или сродних студијских програма. Диференцирањем наставних садржаја у оквире уских географских научних дисциплина и њиховом интеграцијом у интердисциплинарним областима постиже се формирање флексибилног система географског знања, што омогућује разумевање основних теоријских поставки савремене географије. Педагошко-психолошки и методички модули организовани су тако да у потпуности одговарају захтевима савремене наставе географије. У оквиру мастер студија Мастер професор географије методички модул образује студенте у конкретном домену реализације савремене наставе географије. Студенти се уводе у научна истраживања у области географског образовања.
Циљ студијског програма мастер студија Мастер професор географије је да образује предметне наставнике географије који могу у потпуности да одговоре изазовима савременог географског образовања. То подразумева географско образовање усклађено са најновијим научним достигнућима савремене географије, као и адекватно образовање у наукама о сазнавању и обучавању. Овај студијски програм омогућава формирање и развој неопходних наставничких компетенција код будућих професора географије. Пружајући широко и савремено академско, теоријско-методолошко и научно образовање у области географских научних дисциплина обезбеђује потребне стручне компетенције, а савремено засновани методички и педагошко-психолошки модули омогућавају развој педагошких, дидактичких и методичких компетнеција. Овај студијски програм конципиран је тако да подстиче свршене студенте на перманентно усавршавање и даљи професионални развој.
Савладавањем овог студијског програма студент стиче следеће опште способности:
- Способности анализе, синтезе и предвиђања последица;
- Способност критичког мишљења;
- Способност решавања конкретних проблема применом научног метода и поступака;
- Способности за комуникацију и интеракцију са ученицима, са родитељима, са колегама, управом и стручним службама школе, као и са локалном заједницом.
Овај студијски програм омогућује образовање стручњака са свим потребним специфичном компетенцијама за савремену наставу географије и истарживања у географском образовању.
Ови стручњаци имају развијене компетенције:
- за примену и развој професионалних знања и вредности: стручних (у оквирима свих ужих географских дисциплина), педагошко-психолошких и методичко-дидактичких;
- за планирање и самоевалуацију сопственог професионалног развоја и усавршавања;
- за планирање, програмирање и управљање наставним процесом географије у основном и у општем и стручном средњем образовању;
- за дизајнирање ситуације учења и стварање повољне атмосфере за учење географије;
- за овладавање процесима, методама, поступцима и техникама истраживања у географском образовању.
Стручњаци који заврше овај студијски програм оспособљени су за :
- Рад као предметни наставници географије у основном, средњем стручном и општем средњем образовању;
- Рад на стручном усавршавању и едукацији у свим облицима неформалног географског образовања;
- Рад у образовно-научним институцијама са законски предвиђеним звањима;
- Рад у стручним, развојним и надзорним педагошким службама у органима управе.
Структура курикулума обухвата распоред предмета по семестрима, фонд часова активне наставе и ЕСПБ бодове.
ЕСПБ бодови
ЕСПБ бодова на години студија = 60
ЕСПБ бодова након завршених студија = 60
Активна настава
Часова активне наставе на години студија = 42
Часова предавања на години студија = 11-16
Заступљеност изборних предмета на дипломским академским студијама је 40%.
Распоред предмета по семестрима и годинама студија за студијски програм Мастер професор географије
Шифра предмета | Назив предмета | Семестар | Тип предмета | Статус предмета | Часови активне наставе | Остали часови | ЕСПБ | ||||
П | В | ДОН | СИР | ||||||||
Прва година | |||||||||||
1 | Г508 | Методика наставе географије 2 | 1 | ТМ | O | 2 | 2 | 6 | |||
2 | Г501 | Примена дидактичких принципа у настави географије | 1 | СА | О | 2 | 2 | 6 | |||
Г503 | Израда завршног (мастер) рада | 1 | О | 9 | |||||||
3 | Предмет изборног блока 1 - I | 1 | И | 2 | 2 | 6 | |||||
4 | Предмет изборног блока 1 - II | 1 | И | 2 | 2 | 6 | |||||
5 | Г505 | Карактеристичне регије на Земљи | 2 | НС | О | 2 | 2 | 6 | |||
Г514 | Школска пракса 2 | 2 | СА | О | 2 | 6 | |||||
6 | Г502a | Теренска настава 5 | 2 | СА | О | 3 | 3 | ||||
Г503 | Израда завршног (мастер) рада | 2 | О | 9 | |||||||
7 | Предмет изборног блока 2 - I | 2 | И | 2 | 2 | 6 | |||||
8 | Предмет изборног блока 2 - II | 2 | И | 2 | 2 | 6 | |||||
9 | Г503 | Завршни – мастер рад | 2 | О | 9 | ||||||
Укупно: | 14 | 14 | 18 | 5 | |||||||
Укупно часова активне наставе у свим годинама студија: | 51 (765) | ||||||||||
Укупно ЕСПБ: | 60 |
- Тип предмета: ТМ- теоријско методолошки, НС-научно стручни , СА-стручно апликативни
- Статус предмета: О-обавезни, И-изборни
- Часови активне наставе: П-предавања, В-вежбе, ДОН-други облици наставе (лабораторијке вежбе, семинари и др.), СИР-студијски истраживачки рад.
Изборна настава на студијском програму
Шифра предмета | Назив предмета | Тип предмета | Статус предмета | Часови активне наставе | ЕСПБ | ||||
П | В | ДОН | СИР | ||||||
Предмети изборног блока 1 | |||||||||
1 | МГИ501 | Методе анализе географских података | СА | И | 2 | 2 | 7 | ||
2 | Г504 | Регионалне разноликости Србије | НС | И | 3 | 2 | 6 | ||
3 | Г511 | Психологија учења | АО | И | 4 | 0 | 6 | ||
4 | Г506 | Курикулуми у свету и код нас | АО | И | 2 | 2 | 6 | ||
5 | Г512 | Демографски модели | СА | И | 2 | 1 | 6 | ||
6 | ДГ306 | Потамологија и регулација речно-каналских система | НС | И | 3 | 1 | 6 | ||
Предмети изборног блока 2 | |||||||||
1 | Г507 | Основе фотографије као графичког средства у географији | СА | И | 2 | 2 | 6 | ||
2 | Г509 | Регионална политика Европске уније | АО | И | 2 | 2 | 6 | ||
3 | ИПХ-506 | Општа педагогија | АО | И | 4 | 0 | 6 | ||
4 | Г510 | Историјски развој наставе географије | АО | И | 2 | 2 | 6 | ||
5 | Г513 | Ревитализација пограничних насеља и регија | НС | И | 2 | 2 | 6 |
- Тип предмета: АО-академско-општеобразовни, НС-научно стручни, СА-стручно апликативни
- Статус предмета: И-изборни
- Часови активне наставе: П-предавања, В-вежбе, ДОН-други облици наставе (лабораторијке вежбе, семинари и др.), СИР-студијски истраживачки рад.